메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강동호 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제11권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
3 - 25 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the opinions of both English teachers and students about grammar learning and error correction in high schools in Korea. A total of 264 participants (teachers 50 vs. students 214) completed open-ended questionnaires for the purpose of the study which included (1) reasons for or against grammar learning, (2) how to learn/teach grammar, and (3) error correction. The finding showed that high school students reported motivation-oriented factors for studying grammar such as instrumentality, intrinsic motivation, ideals L2 self, etc. On the other hand, teachers reported more theory-oriented reasons such as accuracy, washback, focus-on-form, etc. In addition, students revealed more negative attitudes toward learning grammar than teachers. Finally, students preferred more explicit and affective (anxiety-free) error correction, while teachers reported process-oriented and task-oriented error correction. The pedagogical discussion will be made at the conclusion.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0