메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이서희 (단국대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제5호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.10
수록면
777 - 789 (13page)
DOI
10.35159/kjss.2020.10.29.5.777

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this review was to synthesize research on Universal Design for Learning(UDL) used in inclusive physical education classes. Key words searchers were used to identify articles from electronic databases over 19-year period from 2000 through 2019. Only seven articles met all inclusion criteria, so a few practical articles were also merged for this review due to the implications of UDL. Three thematic categorized emerged, which were; (a) the definition of UDL, (b) the benefits of implementing UDL, and (c) the applications of UDL in inclusive physical education classes. By using the UDL framework in inclusive physical education, physical education teachers can reform curricula in ways that will create greater and more inclusive options for all students with and without disabilities.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과 및 논의
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-692-001584685