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점포 내부의 시각단서가 매장이미지와 감정 및 구매의도에 미치는 영향과 매장이미지의 매개역할
유통경영학회지
2016 .02
The Effects of Variety and Visual Cue on Perceived Quantity and Consumer Attitude toward Participation into Sales Promotion Events
ASIA MARKETING JOURNAL
2019 .04
Changes in Pen Pressure, Letter Size, and Writing Speed According to Visual Cues in Patients with Parkinson’s Disease
Audiology and Speech Research
2022 .10
The Relationships between Product Quality Cues and Perceived Values based on Gender Differences at a Food Select Shop
산경연구논집
2020 .01
거짓진술행동에서 나타나는 정서적 각성 및 인지적 부하
한국심리학회지: 사회및성격
2015 .01
Tangible and intangible quality cues in service advertising: A construal level theory perspective
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2023 .01
Beyond looks: How designer cues win over customers through social value, self-expression, and design involvement
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2024 .03
Comparison of Experienced and Inexperienced Consumers’ Utilisation of Extrinsic Cues in Product Evaluation : Evidence from the Korean Fine Arts Market
ASIA MARKETING JOURNAL
2015 .10
Store’s Visual Sensory Cues, Emotion, and Reusage Intention
유통과학연구
2018 .01
큐드 스피치 사용자의 큐드 스피치 선택 이유와 청각장애교육의 함의
한국청각언어장애교육연구
2015 .06
무의식적 내인성 주의
한국심리학회지: 인지 및 생물
2017 .01
온라인 뉴스 환경에서 이용자들은 어떻게 뉴스를 선택하는가? : 포털 뉴스사이트에서 뉴스단서(new cue) 선택의 동기 및 결과
한국언론학보
2018 .04
멀티미디어 학습에서 사회적 단서가 학습성과에 미치는 영향
교육정보미디어연구
2016 .01
파킨슨병 환자에서 시각적 단서에 따른 쓰기 수행력과 인지, 우울, 운동능력 간의 상관관계
한국언어치료학회 학술발표대회 논문집
2021 .11
‘이름짓기’의 정치적 효과: 정체성 단서를 활용한 언론의 이름짓기를 중심으로
정치커뮤니케이션연구
2023 .06
외식업체의 정보제공수단이 구전의도에 미치는 영향 -수용태도의 매개효과를 중심으로-
관광경영연구
2020 .01
시각적 표현 방식이 구매의도에 미치는 영향: 제품 메시지 단서 및 희소성 수준의 조절효과와 소비자 스트레스의 매개효과를 중심으로
마케팅관리연구
2018 .01
Exploring Cues to Action in Health Belief Model
광고PR실학연구
2017 .01
상호작용성이 가상 관광 경험에 미치는 효과 분석 : 시각적 단서와 실제 사용의 차이
관광연구저널
2022 .12
Unveiling the Power of Private Label Charm in Distribution: How Cues Shape Korean and Chinese Consumers' Consumption Value and Repurchase Intentions
유통과학연구
2024 .08
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