메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한미향 (진주교육대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제35권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
221 - 236 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine interaction types and cognitive processes involved in Web-based discussions among freshmen at a university in Korea. 38 students performed 20 minute synchronous written communication by using their Smartphone Kakao Talk application. Their 4 week discussion transcripts were collected and analyzed. A post-survey was conducted to investigate the participants' awareness of their discussion. The results reveal that two-way messages were more prevalent (75.5%) than one-way interactions and that the cognitive process of Exploration was much more frequently employed (96%). The Web-based synchronous discussion is assumed to have contributed primarily to sharing the participants' opinions or experiences rather than integrating their ideas. The participant reports indicate that the discussion promoted their active engagement without actual involvement of the teacher and improved their confidence in English writing and communication.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0