메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손승원 (경상국립대학교) 천종문 (산청초등학교) 홍덕기 (경상국립대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제31권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2022.6
수록면
615 - 625 (11page)
DOI
10.35159/kjss.2022.6.31.3.615

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine sport pedagogy master experience from sport instructor’ perspective. To this end, this study used an autoethnography as a method. Specifically, the data were collected from research note, individual interviews, and related documents for two years. The data were analyzed based on content analysis, inductive and deductive coding procedure. For the trustworthiness of this study, triangulation, member checking, and expert meeting were conducted. As a result of this study, three themes were emerged. First, ‘Together but thought differently’ revealed ‘school-centered world rather than sport field’ and ‘theory which is far away from field’. Second, ‘from peripheral to central person’ revealed ‘escape from peripheral complex’ and ‘a connection between the field and the theory’. Third, ‘growing up as a novice researcher’ revealed ‘developing an insight about research’ and ‘repeat stacking and breaking’. Conclusion and future suggestions were provided.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-692-001529671