메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이윤찬 (Luther University) 전희숙 (Luther University)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2022년도 제22회 학술발표대회 논문집
발행연도
2022.11
수록면
112 - 116 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose : The purpose of this study is to analyze the studies on Narrative of preschool children. Methods : Among the papers searched for as keywords ‘children’, ‘story’, and ‘narrative’ in RISS (research information sharing service), KISS (Korean information service system), and DBpia (academic information integration service), 40 papers on preschool-age children were analyzed. Results : First, the number of 4-6 year olds among preschool children aged 2 to 6 years was high at 70.41%. And not only normal children but also children with language disorders and language differences were studied. Second, picture books and picture cards were most used as narrative research data with 43%.. Third, in the narrative comprehension task, answers were mainly performed, and in the narrative production task, generation and retelling were mainly performed. Conclusions : Narrative characteristics were studied by means of answering, generation, and retelling using picture data for 4-6 year olds.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-379-000352776