메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Mohammad N. Khreisat (Jouf University Saudi Arabia)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제19권 제2호
발행연도
2022.6
수록면
451 - 468 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated foreign language speaking anxiety of Saudi tertiary students and the differences between them according to gender and year level. The results indicated that Saudi students experience an overall moderate level of speaking anxiety with an average mean of (3.31). The results showed that speaking anxiety of Saudi EFL students is mainly due to test anxiety reasons followed by communication apprehension and fear of evaluation reasons. These anxiety sources were not in the same order when analysing the differences according to gender. On the one hand, Saudi male students consider negative evaluation as the highest anxiety causing and communication apprehension to be the least. Female students, on the other hand, believe that test anxiety is the most anxiety causing factor and negative evaluations as the least. The results also revealed that second-year students experienced the highest level of anxiety whereas first-year students had the least. However, these differences were not significant. The study also provided implications and future research suggestions based on the results.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0