메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
공지현 (한국외국어대학교)
저널정보
명지대학교 중동문제연구소 중동문제연구 중동문제연구 제16권 제3호
발행연도
2017.9
수록면
173 - 202 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
motivation in university settings, mainly focusing on Dornyei’s (2005, 2009) L2 Motivational Self System. A total of 375 college students, including 111 Arabic majors and 264 non-Arabic majors, participated in a questionnaire survey. The results support the validity of Dornyei’s L2 Motivational Self System in investigating Korean Arabic learners’ motivation. For them, attitude toward Arab culture and Arabs were the most significant factors influencing learners’ intended effort in learning Arabic, followed by learning attitudes, promotional instrumentality, and the ideal L2 self. The study also compared the survey results and the results of some previous experimental studies on Dornyei’s system which were conducted mainly with EFL learners in order to find out some similarities and differences between Arabic learners and English learners. Finally, the present study proposes some meaningful educational implications for Arabic teachers based on these key findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0