메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한민정 (전남대학교) 백승현 (전남대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제37권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
255 - 280 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the inter-relationships between L2 phonological awareness (PA), orthographic awareness (OA), morphological awareness (MA), and word recognition (WR), and to identify the critical determinants of L2 WR and their specific contributions to L2 WR in an EFL environment. Seventy-three Korean fourth-graders voluntarily took part in an assessment of the four fundamental components of literacy: L2 PA, OA, MA, and WR. The results showed that (1) there was a positive association between the three L2 basic reading components and L2 WR, and (2) L2 MA and OA emerged as the primary predictors of L2 WR including unfamiliar and pseudo WR. More specifically, L2 MA-inflection and OA-orthographic choice were identified as the dominant common factors in predicting L2 WR, with MA-inflection exhibiting the strongest explanatory power of L2 WR across unfamiliar and non-real words. These findings are discussed from both theoretical and educational standpoints, addressing the integral role of L2 MA and OA in L2 WR, in conjunction with Phase Model (Ehri, 2005).

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0