메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성기 (한국교육과정평가원) 전혜원 (목포여자고등학교) 백성혜 (한국교원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning 제14권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
411 - 429 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explored the educational value of using GeoGebra in lessons on crystal structurelearning. To this end, a four-session course utilizing GeoGebra was conducted for 50students taking Chemistry II at M Girls’ High School in Jeollanam-do. The understandingof crystal structure concepts was assessed through pre- and post-tests, and changes wereexamined using paired sample t-test. Course satisfaction was measured in the post-testusing a 5-point Likert scale and open-ended questions. The results are as follows: First, thestudents showed a significant increase in understanding all three crystal structures (p<0.001),particularly noted by the decrease in non-responding students in the post-test, indicatingmeaningful changes for students with lower learning levels. Second, the course satisfaction,as measured by the Likert scale, was high, ranging between 4.46 and 4.62. The students’responses highlighted that the use of GeoGebra not only aided in conceptual learning butalso facilitated scientific inquiry. This study suggests the value of tools like GeoGebra inscience education, particularly in utilizing sub-microscopic like the particle model.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0