메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 중국어문학논집 제35호
발행연도
2005.12
수록면
105 - 125 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article points out tension is the most crucial obstacle to speaking a second language (L2 hereafter) based upon Eom(1989)'s experiments on the L2 learners of Intermediate Korean at Indiana University in 1988. Tension is somewhat similar to anxiety, which has been frequently reported as a key obstacle in the literature of L2 acquisition. This article presents how to reduce tension and anxiety in the production of Mandarin as an L2. In addition, it emphasizes that interaction is the most important factor in acquiring an L2 as well as L1. Accordingly, this study suggests a variety of classroom activities that are based upon interaction between speakers and listeners eventually to enhance the proficiency of speaking Mandarin at all levels of learners.

목차

1. 머리말

2. 중국어와 긴장

3. 나이와 외국어 습득

4. 상호작용의 말하기 지도

5. 적극적 태도와 중국어 환경 조성

6. 맺는 말

〈參考文獻〉

〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-820-015183010