메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper describes the simultaneous reduction of nitrogen oxides (NOx) and smoke in a modern light-duty diesel engine under high exhaust gas recirculation (EGR) levels. Simultaneous reduction of NOx and smoke emissions was achieved using two different approaches. The first approach utilizes a medium level of EGR (O₂ concentration = 15%), retarded injection timing and high injection pressure. The second approach utilizes a high level EGR (O₂ concentration = 13%), advanced injection timing and high injection pressure. The results showed the heat release rate of low temperature diesel combustion and the effects of a combustion control parameter incorporated in this combustion concept. The results also made clear the effects of the fuel injection parameters of a common rail injection system. Based on these results, this paper discusses the effects of combustion control parameters on low temperature combustion as well as emission characteristics.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험장치 및 방법
3. 실험결과
4. 결론
Acknowledgement
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-017190965