메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第46號
발행연도
2007.10
수록면
233 - 258 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper from a theory and cognitive load Schema language forms for the acquisition, and introduce the cognitive load of exposition of the theory and theory of language information of the process. In my opinion, should be changed to read traditional Chinese teaching methods. Because of the traditional teaching methods and more use of means - Weak purpose of this approach to training students in reading ability. Cognitive Load theoretical studies show that this form is not conducive to the students to solve the problem of Schema. Finally, the paper, based on the theory of cognitive load, designed for Chinese intermediate level learners reading teaching methods, teaching students should be designed to help reduce the cognitive load, the establishment of Chinese Text Schema.

목차

1. 引言
2. 認知負荷理論
3. 認知負荷與認知技能學習的關係
4. 語言處理與認知負荷
5. 基於認知負荷理論的對外漢語閱讀敎學設計
6. 終章
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-820-015979834