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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오장근 (고려대학교)
저널정보
한국문화산업학회 문화산업연구 문화산업연구 제9권 제2호
발행연도
2009.12
수록면
23 - 46 (24page)

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This paper deals with the communication strategy to improve the cultural values and corporate image of Kook Min Bank. In favor of this purpose, the TV ads, Corporate Identity and Business fields of Kook Min Bank are analyzed an angle of the cultural branding. What is more important, is in this paper to be compared the analyzing results of Kook Min Bank with the results of the other competitive companies.

목차

Abstract
Ⅰ. 들어가는 말
Ⅱ. 브랜드, 문화브랜드, 그리고 브랜드 커뮤니케이션
Ⅲ. 분석대상의 환경 분석
Ⅳ. 자기 분석과 경쟁자 분석 : 국민은행의 경우
Ⅴ. 브랜드 커뮤니케이션 전략 구축을 위해
Ⅵ. 맺음말
참고문헌

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