메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김범수 (서울대학교) 홍영선 (서울대학교) 임원식 (서울산업대학교) 차석원 (서울대학교) 안성훈 (서울대학교) 장재덕 (한국파워트레인) Youngsun Kim
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2009 KSAE 부문종합 학술대회
발행연도
2009.4
수록면
730 - 734 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents the slip control strategy of a torque converter clutch to improve fuel consumption. There are four kinds of simple method to control a clutch interface in an automatic transmission vehicles. One of them, the proposed slip control strategy introduces briefly the rule of control scheme. The other method simulates to investigate the fuel consumption of lockup clutch according to enlarge slip operating region. The faster lock up clutch engages in a low operating region and shifting gear, the better the fuel consumption of vehicle improves. Although simulation was carried out not to consider the vehicle dynamic performance and drivability, The result of simulation verify the fuel consumption improvement from each control strategy method.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시스템 모델링
3. 제어 전략 방법
4. 시뮬레이션 결과
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-556-002788465