메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yoon-Kyu Kim (Korea National University of Education)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제25권 3호
발행연도
2009.12
수록면
215 - 239 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Using methods of conversation analysis and stimulated recall, this study investigates the organization and decisions of L2 learners" self-repair in conversations between Korean learners of English. The analysis showed L2 self-repairs emerged in the organizational contexts of same turn, turn-transition space, and third turn in relation to the trouble spot. Among these contexts, same-turn self-repairs were most prevalent. Additionally, cutoff and no device comprised the two most frequently employed devices in moments of self-repair initiation. when examined for the decisions behind self-repairs, the stimulated recalls revealed the L2 learners constantly monitored their production being highly attentive to immediate repair of one"s utterances for correctness across the identified organizational contexts. Such decisions seem to account for the high number of occurrences of same-turn self-repairs and the frequent use of the two self-repair initiation devices in this context.

목차

Abstract
I. Introduction
II. Background of Study
III. Method
IV. Results and Discussion
V. Conclusion
References
Appendix

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0