메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
서경희 (Daegu University) 김화수 (Daegu University)
저널정보
한국언어치료학회 한국언어치료학회 학술발표대회 논문집 한국언어치료학회 2016년도 제20회 학술발표대회 논문집(2016년)
발행연도
2016.12
수록면
281 - 284 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Elementary 4-5 grade children learn to spell and awareness strategies used by the spelling Hangul writing, was to find a teaching plan accordingly. Methods: Considering that the vocabulary difficulty with phonological rules specific understanding of the vocabulary level spell can affect the writing, to conduct a survey and dictation evaluated for Elementary 4, 5 Grades of selected vocabulary based on the dictation-level checks as a tool results were presented as the type and frequency of errors. Results: Differences in vocabulary recognition with a vocabulary difficulty questionnaires and appeared in actual dictation results showed that nearly matches, the children tend to here that the execution of the differences and spelling of semantic recognition proportional but actually a lack of understanding of the Hangul spelling in a letter to spell spelling teaching methods for processing between meaning and notation indicates it is necessary, depending on the difference. There is also a need for guidance and standard Mandarin pronunciation which is the basis of Hangul spelling is important to be addressed. conclusion: The urgent need for systematic and continuous guidance Hangul spelling throughout the elementary school, and guidance for the Mandarin which is the basis of Hangul spelling and pronunciation standard is also considered necessary.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-037-003331557