메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서정아 (Kyung Hee University) 안선희 (Kyung Hee University) 박정은 (Kyung Hee University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제37권 제1호(통권 제153호)
발행연도
2019.3
수록면
99 - 110 (12page)
DOI
10.7466/JKHMA.2019.37.1.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the relationships between infants with difficult temperaments and mothers’ separation anxiety, and the moderating roles of parent-teacher partnerships. The subjects consisted of 294 mothers whose children were enrolled at 28 day care centers and 71 teachers in Seoul and Gyeonggi-do. Respondents were asked to complete a series of questionnaires reporting their children’s temperament, mother’s separation anxiety, and parent-teacher partnerships. Early childhood teachers also rated the temperament of children whose mothers responded to the questionnaires. Collected data were analyzed by descriptive statistics, Pearson correlation analysis, and hierarchical regression analysis. The results of this study showed that an infant’s age, birth order, and period of attending a daycarecenterweresignificantlyrelatedtoa mother’s separation anxiety. There were significant moderating effects of parent-teacher partnerships between infants with difficult temperaments and mothers’ separation anxiety. The results of this study imply that parent-teacher partnerships can be activated in order to decrease the separation anxiety of mothers who bring children to a day care center.

목차

〈Abstract〉
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2019-591-000552393