메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이형민 (Hankyong National University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 한국가정관리학회지 제36권 제2호(통권 제150호)
발행연도
2018.6
수록면
168 - 179 (12page)
DOI
10.7466/JKHMA.2018.36.2.168

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine the predictors of childcare teacher interaction. In this study, the subjects were 455 children and their mothers and teachers who participated in the 2013 Panel Study on Korean Children (PSKC). The data were analyzed using descriptive statistics, t and F-test, Pearson"s correlation and hierarchical regression were performed.
First, there was a significant difference in teacher interaction according to the age of teachers. The older teachers tended to show more positive interaction with children. Second, the effects of socio-demographic characteristics, physical environment of childcare centers, work conditions of teachers and parental participation were examined in several phases. Findings revealed the importance of several factors related to physical as well as work environment and parental participation. Parental participation was the most powerful factor that has an effect on childcare teacher-child interaction. Both the work environment of teachers and physical environment where the teachers spend most of their time with children, were related to the interaction between teachers and children.

목차

〈Abstract〉
I. 서론
II. 연구대상 및 방법
III. 연구결과
IV. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (53)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-591-003132060