메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제33권
발행연도
2018.1
수록면
71 - 100 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to suggest how the ‘questioning’, a fundamental element of teaching and learning should be constructed in the ‘inquiry learning’ properly reflecting an essential property of grammar. First, the function of learners’ questions for the inquiry learning was stipulated as one for explicitness of thought and meta-thought. Questions were classified to practically manifest the function. They can be categorized of understanding, analysis, inference and integrative thought, according to each step of inquiry learning, and are gradually and consecutively led from convergent to divergent thought. Moreover, this study examined how learning effects are varied, when learners make questions by types in the inquiry learning. Learners at the middle level were most significantly improved, when they practiced the ‘inquiry learning’ by constructing questions. In addition, the question construction was effective at the ‘analysis’ level in which hypotheses were set and the ‘integration’ level in which a conclusion was drawn.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0