메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제27권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
62 - 90 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In “Bliss,” Katherine Mansfield shows her use of free indirect discourse (FID). Mansfield’s FID expresses the dazzling feeling of bliss that the main character Bertha Young thinks she shares with her new female friend Pearl Fulton. The origin of Bertha’s bliss lies mysteriously hidden. At the end of the story she realizes with a shock that her feeling is not the “bliss” coming from Pearl Fulton, but “desire” for her husband Harry. She also discovers that Harry and Pearl Fulton are lovers, which means Pearl shares her own unique bliss, and the shared mood has the same origin for each love for Harry. In this short fiction, Mansfield builds up her own style of FID which does not construct sentences or phrases with definite meanings. Mansfield’s FID thus delays and interrupts the revelation of the veiled story of the text, the hidden love triangle among Bertha, Pearl, and Harry. Bertha seems to conceal the self-deceptive truth of her life. By pretending to experience a confused feeling of bliss and desire, Bertha seems to maintain her life of self-deception. The result is two different interpretations: first, Bertha is a self-deceived sympathizer of patriarchy; second, Bertha’s self-deception is the result of alienation by patriarchy

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0