메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태형 (국민대학교) 김개천 (국민대학교) 김지은 (국민대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 논문집 한국실내디자인학회 논문집 제29권 제3호(통권 제140호)
발행연도
2020.6
수록면
19 - 29 (11page)
DOI
10.14774/JKIID.2020.29.3.019

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Digital technology has enabled the act of selling in a digital environment. Growing in a digital environment, digital native has a strong consumption power, and their unique consumption behavior has led to changes in offline stores. This study grasped the characteristics of the digital native based on ‘the strategic experiential modules’ and combined it with ‘the new customer path 5A’, and interpreted it as a spatial language to derive the ‘visiting cyclic path’. The ‘visiting cyclic path’ is divided into spatial design and digital native action, and it cycles through 7 steps. Finally, it can be used as a outline to go to a successful experience space to enhance the brand image and increase sales. Through the ‘visiting cyclic path’, you will be able to analyze all the actions taking place in the interactive space in the digital environment, and in the path, you will be able to design a more creative and interactive space.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 디지털 네이티브의 공간 집객 경로
4. 집객순환경로 7단계를 통한 사례분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0