메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제23권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
236 - 259 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the effectiveness of an ICT-based “participation points system (PPS)”, which is used to encourage students’ participation by giving them immediate compensation for their in-class participation. In the treatment-control experiment, an ICT-based PPS tool was used for the treatment group (84 students), and was not used for the control group (51 students) for a semester. A post-survey was conducted to examine the effects of the PPS on students’ perceived participation and affective factors (interest, confidence, attitude, motivation, and anxiety). In the pre- and post-test experiment, pre- and post-surveys were conducted for a group of 77 students to examine the effects of the PPS. Linear regression results indicate that the use of the PPS was highly effective in the affective domains and the perceived degree of participation, especially in interest and confidence. This seems to be due to the encouraging class environment and a team-based scoring system. Thus, according to the current results, the use of the ICT-based PPS is highly recommended as the ICT tools are further integrated into classrooms.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (57)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0