메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지정 (서울교육대학교) 홍선호 (서울교육대학교)
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제23권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
47 - 65 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study is conducted to find out the effect of the dictogloss application instruction on the usage of past tense and affective domain of grade 6 students. By making the same teaching method for the test class and the comparing class, both the comparing class and the test class conducted the class based on the English textbook but, in the test class, some activities were changed to dictogloss activities. The 40- minute English class with dictogloss activities was given twice a week and it was carried out 20 times in 10 weeks in total. The gathering of the data was done with the assessment of past tense usage ability and affective domain ability. This showed that rather than games in ideal textbook and simple repeated activities, the contributing activities and the dictogloss activities reduce pressure of the students and arouse interest of English. This has been proved through many studies and examples of dictogloss, but it can bring different results depending on specific students and class situations. Therefore when the various problems and solutions are found consistently, the leveled class using dictogloss will be effectively applied.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0