메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승철 (호남대학교) 김동범 (한국관광대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제34권 제1호(통권 제173호)
발행연도
2022.1
수록면
389 - 411 (23page)
DOI
10.31336/JTLR.2022.1.34.1.389

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigated the effect of dietary lifestyle (convenience-seeking type, diversity-seeking type, health-seeking type, taste-seeking type, safety-seeking type) on repurchase intention of consumers who have purchased a meal kit. From 2021, July 31 to August 10, sample response was conducted using the online research company. A total of 327 questionnaire responses were used for the final analysis. Demographic analysis, frequency analysis, reliability analysis, descriptive analysis, confirmatory factor analysis, structural equation model analysis, and moderating effect analysis were used. The research results are as follows. First, convenience-seeking type had a positive (+) effect on repurchase intention. Second, diversity-seeking type had a positive (+) effect on repurchase intention. Third, health-seeking type had a positive (+) effect on repurchase intention. Fourth, taste-seeking type had not a positive (+) effect on repurchase intention. Fifth, safety-seeking type had a positive (+) effect on repurchase intention. In the effect between dietary lifestyle and repurchase intention, gender and age had various moderating analysis effects, except for the taste-seeking type, in which the hypothesis was rejected.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0