메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Somjit Barat (Baccalaureate Business Program and Baccalaureate Project and Supply Chain Management Program, Pennsylvania State University, Mont Alto, PA, USA)
저널정보
한국마케팅과학회 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 全球营销科学学报 Vol.34 No.1
발행연도
2024.1
수록면
108 - 122 (15page)
DOI
10.1080/21639159.2023.2243987

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Inclusion, Diversity, Equity, & Access (IDEA) spurs creativity, encourages ideas from people who have been historically ignored, and promotes an invigorating learning environment. Despite such benefits, we do precious little when it comes to practicing the same in our classrooms. Regrettably, our infrastructure and education system does not always provide enough opportunities for the younger generation to appreciate, understand and experience the significance of an inclusive society, preventing our students an opportunity to apply what they learn in the classroom for the betterment of marginalized and minoritized communities. Against such a backdrop, the author focuses on how faculty can enhance the classroom-level student-experience through a model that helps students’ understanding and appreciation of IDEA. The author believes that this research model not only plugs a significant gap in our attitude towards IDEA practice and implementation but will also spur educators and practitioners to consider adopting similar measures while designing their respective curricula.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0