메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박아름 (성균관대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제112집
발행연도
2025.3
수록면
345 - 370 (26page)
DOI
10.21296/jls.2025.12.112.345

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the potential of AI-based multimedia learning materials in enhancing German vocabulary acquisition within the framework of Deutsch als Fremdsprache nach Englisch (DaFnE). A systematic classification of English-German word pairs was conducted into six categories based on their word formation patterns and lexical relationships. To this end, generative AI tools such as ChatGPT and Vrew were employed to automatically generate scripts and multimedia materials. This approach is designed to address the challenges instructors face in sourcing suitable supplementary materials while empowering them to create personalized resources tailored to their instructional goals and curriculum needs. The findings emphasize the potential of AI-assisted, multimedia-based instruction to enhance learner engagement and foster a more intuitive and effective approach to German vocabulary learning compared to conventional text-based methods.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0