메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jooa Baek (Jeju National University) Yeongbae Choe (Gachon University)
저널정보
한국마케팅학회AMJ ASIA MARKETING JOURNAL ASIA MARKETING JOURNAL Vol.27 No.1
발행연도
2025.4
수록면
39 - 47 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study employs big data analytics to examine customers’ waiting experiences in restaurants, a critical component of the broader hospitality and tourism industry. Drawing upon a large corpus of online reviews, the analysis uses topic modeling to identify four salient themes that emerge—waiting, food, servicescape, and service quality—informing the way in which customers perceive and evaluate dining experiences. Two subsequent regression analyses reveal a significant negative relationship between waiting-related comments and overall review ratings, underscoring the disproportionate influence of waiting experiences in shaping customer satisfaction. These findings offer valuable insights for hospitality and tourism practitioners and researchers aiming to deepen their understanding of how waiting times and experiences can impact service perceptions and overall consumer evaluations in restaurant contexts.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Selected literature review
3. Methodology
4. Findings
5. Discussion and implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0