메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
조예지 (홍익대학교) 윤은경 (홍익대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2015년도 추계학술발표대회 논문집
발행연도
2015.10
수록면
137 - 142 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Human development is achieved through interaction with the environment. Thus, our environment is crucial to our growth and development. In particular, childhood is a critical period as a basis of the overall intellectual, physical, and emotional development. Thus, `experiential education` through the environment is crucial. A typical space for children`s experiential education is `children`s museum.` Although some children`s museums in Korea offer experiential exhibitions, most exhibitions are one-sided, one-time events that revolve around play. Thus, there are little educational effects associated with experience. Children`s museums should offer book-based facts and diverse experiences using five senses. Also, they should offer self-directed learning and experience with evaluation. Thus, `affordance design`, which can respond to the behavioral characteristics of each child, is needed. This study is aimed at exploring such museums that offer diverse experiences through sustainable exhibition methods. In particular, Hartson`s `affordance design theory` will be used. It involves changes and interactions based on relationship with the environment.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. 하슨의 어포던스 디자인을 적용한 어린이 뮤지엄의 공간분석
4. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-619-002013778