메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한찬희 (푸르니일산어린이집) 배선영 (배화여자대학교)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제25권 제5호
발행연도
2016.10
수록면
515 - 529 (15page)
DOI
10.5934/kjhe.2016.25.5.515

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempted to investigate the teachers’ knowledge concerning the levels of pretend play of children, and examine their efficacy and interaction in pretend play. The subjects were 41 teachers, tutoring 3 to 4 year old students enrolled in 19 daycare centers, in Seoul and Gyeonggi-do. The subjects answered a questionnaire, and data were collected on the knowledge and efficacy of teachers. The teachers’ level of interaction was based on observation.
Based on answers to the questionnaire and surveillance during interaction of the teachers, following results were observed. The teachers had difficulty in recognizing some levels of pretend play. Based on their knowledge, there were significant differences in pretend play efficacy of teachers, and their interaction during pretend play.
This study provides practical suggestions for a teacher’s training program, to promote their knowledge about pretend play of children.

목차

Abstract
Ⅰ. 연구의 배경
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (64)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-590-001982736