메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이태숙 (글로벌관광마이스연구소) 김철원 (경희대학교) 안덕수 (한국관광공사)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제29권 제7호 (통권 제119호)
발행연도
2017.7
수록면
91 - 113 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article seeks to study the big data based on SNS of Chinese tourists regarding free independent travel(FIT) to Korea. For this purpose, this article analyzed the local social media of China by using the keywords ‘free travel to Korea, free travel in Korea, traveling alone Korea, and backpacking trip to Korea’ from January 1, 2014 to December 31, 2016. Data was collected by utilizing TEXTOM, a data gathering and processing program, and API that was provided from ‘GBDEX’ of China. With the data, the degree centrality, closeness centrality, betweenness centrality, and eigenvector centrality was analyzed. As a result of the analysis, the web visibility of Korean"s life-centered contents including street food or cafes appeared to be high. Moreover, the interest towards Korean food, Korean Wave called Hallyu, cosmetic products, duty free shops, and luxury goods appeared to be high, showing that tourists respond highly to food and K-beauty related contents. In addition, the interest appeared to be focused on Seoul and Jejudo, confirming the status of these places. As such, the diagnosis over the perception of Chinese people by utilizing social medial is expected to be a useful basic material in establishing a realizable tourism marketing strategy.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
IV. 분석결과
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0