메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무역연구원 무역연구 무역연구 제14권 제2호
발행연도
2018.1
수록면
517 - 535 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study proposes a research model to examine how WOM information is formed online and in detail, and to demonstrate users’ direction of consumption behavior. For this purpose, this study presented the factors that allow user evaluation of online WOM information according to the characteristics of the online environment. In addition, this study examined consumption behavior direction by assessing user attitude toward acceptance and evaluation of web site. Moreover, this study was able to derive specific implications for each user group by comparing and analyzing the evaluation of WOM information according to the level of involvement of users. Results confirmed that web site overflow has a strong influence on the trustworthiness and skepticism of with respect to the online WOM information. Also, it was verified that skepticism of with respect to online WOM information has a stronger effect on user consumption behavior direction than trustworthiness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0