메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이형룡 (세종대학교) 김주희 (경남도립남해대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제4호(통권 제152호)
발행연도
2020.4
수록면
291 - 309 (19page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.4.32.4.291

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this study is to verify the effects of self-determination on customer participation, brand trust, and brand citizenship behavior in airline in-flight service. The concept was established based on the related research results, the measurement tool was derived, and the research hypothesis was set up. This information was collected through online surveys using various SNS. The frequency analysis on demographic characteristics of respondents was presented, and then confirmatory factor analysis, correlation analysis, and structural equation modeling to diagnose the cause-and-effect relationships among componential concepts were conducted. The hypothesis was partially adopted in relation to self-determinism and customer participation in aircraft service, and self-determinism was found to influence brand trust. In addition, customer participation has a significant effect on both brand trust and on brand citizenship behavior, and brand trust has a significant influence on brand citizenship behavior. Based on the results of this study, I would like to ask you to do the following good study.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (47)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-000604337