메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
지미영 (길림사범대(Jilin Normal University))
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제32권 제3호
발행연도
2021.9
수록면
261 - 286 (26page)
DOI
10.18209/iakle.2021.32.3.261

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to observe the errors of subject-predicate concord in sentences (composition + Sentence completion test) generated by Chinese learners, and then to analyze the causes of the errors. Correspondingly, this study aims to provide some educational contents for subject-predicate anaphora. First, by analyzing the learners’ writing texts with data of 8262 words, it shows two aspects of errors. The grammatical concord error and semantic concord error, and the former includes the absence of subject or predicate, concord between the nominative of auxiliary words and predicate, the errors of predicate, sentence pattern anaphora, and the courtesy anaphora, of which the error rate of the concord between nominative of auxiliary words and predicates shows the highest frequency. Next, in order to observe the learners’ concord errors specifically, an inductive test, namely, a sentence completion test (50 copies), was conducted. Based on the above discussion, specific educational contents for the correspondence between subjects and predicates are presented in the paper.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (6)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0