메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대학복음화학회 대학과 복음 대학과 복음 제12집
발행연도
2006.12
수록면
57 - 89 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis studies John Amos Comenius's relationship for a man and education. Comenius is a Christian and education scholar who is very important a pioneer and father in modern education.
His comprehension of man and education plays a vital role in modern education. Comenius's human understanding the first is human as a mage of God, the second is human as the existence of corruption, the third the second is human as the existence of reason.
Comenius's student understanding is following that the first is the existence of the whole personality, the second is the existence of reason, the third is the existence of responsibility, the forth is the existence of interaction.
These effect education aspects which are following that the first is the faith education, the second is the whole man education, the third is the universal education, the forth is the lifelong education.
The viewpoint of human in education is an importance because it is the most basis and the starting point in education. The purpose, goal, content and method of education decided by the viewpoint of human. Comenius is a Christian educator despite being a general educationalist. He understands man with his christian sense of value. Christian human understanding is very important in man and education.

목차

Abstract
제Ⅰ장 서론
제Ⅱ장 코메니우스의 교육사상의 배경
제Ⅲ장 코메니우스의 인간 이해
제Ⅳ장 코메니우스의 인간과 교육의 관계성
제Ⅴ장 결론 : 교육에 있어서 인간관의 중요성
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-230-017667246