메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (4)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper studied on the standard design guidelines of high speed train with power car to meet the crashworthiness requirements of the Korean rollingstock safety regulation. The regulation calls for some performance requirements for two heavy collision accident scenarios; a train-to-train collision at the relative speed of 36 kph, and a collision against a standard deformable obstacle of 15 ton at 110 kph. A standard train consist was chosen as 2PC-2ET-6T with 17ton axle load. similar to KTX-2 for the Honam express line. Using theoretical and numerical analyses, some crashworthy design guidelines were derived in terms of mean crush force and energy absorption for principal crushable components. The derived design guidelines were evaluated using one dimensional spring-mass dynamic simulation. It is shown from the simulation results that the suggested design guidelines can satisfy the domestic crashworthiness requirements easily.

목차

Abstract
1. 서론
2. 총돌에너지 흡수 구조 및 부품 사양도출
3. 1차원 충돌해석을 이용한 설계사양 평가
4. 결론
감사의 글
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015699205