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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
문형일 (강원대학교) 김동수 (강원대학교) 김헌영 (강원대학교) 김용수 (SL Corporation)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2010 KSAE 부문 종합학술대회
발행연도
2010.5
수록면
1,628 - 1,633 (6page)

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Crumple zone is energy absorbing structure when car come into collision with pedestrian, and it is very important to reduce injury of pedestrian. Currently, pedestrian"s leg injury is increasingly caused by the car accident. Therefore research is need to reduce pedestrian"s injury applied to structure which is collision energy absorbing material. In this paper, we suggest modeling method of crumple zone expected to apply front end module using spring element. Also, we determine stiffness of crumple zone through collision analysis using Upper Legform Impactor, and performed estimation of collision characteristic according to shape of crumple zone and energy absorbing material.

목차

Abstract
1. 서론
2. 보행자 충돌 법규
3. 상단부 레그폼 임펙터
4. 1차원 스프링 모델을 사용한 크럼플 존의 초기 설계
5. 크럼플 존의 변수연구 및 형상설계
7. 결론
8. 후기
References

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