메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신윤승 (서경대학교) 김수희 (어린이회관)
저널정보
한국생활과학회 한국생활과학회지 한국생활과학회지 제29권 제1호
발행연도
2020.2
수록면
31 - 46 (16page)
DOI
10.5934/kjhe.2020.29.1.31

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the effect of character building activities for mixed age groups on children’s prosociality and communication skills. The subjects of this study were 140 children age three, four, and five living in K city, Seoul, comprised of 74 children for the experimental group and 66 children for the control group. In this study, 30 sessions of character building activities were conducted for the experimental group and 30 sessions of theme-based integrated activities for the control group. The Prosocial Behavior Scale for Young Children (PBSYC; Kim, 2003) and 20 items from the communication skill subscale of Adaptive Behavior Scales for Young Childen (Lee et al., 1998) were used, and the data were analyzed with SPSS 22.0. The results were as follow. First, infants who experienced mixed-age character building activity were more prosocial than infants who experienced subject-based integration activities. Second, children who experienced mixed-age character building activity communicated more effectively than those who experienced subject-based integration activities.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구결과
Ⅳ. 논의 및 결론
REFERENCES

참고문헌 (80)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-590-000455057