메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최완 (한국파워트레인) 한관수 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,501 - 1,507 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Most automatic transmission use torque converter which is transferring the power with fluid as power transfer device. Because torque converter’s operating fluid is ATF(Automatic Transmission Fluid) and there is slip speed between impeller and turbine, there is the disadvantage that the fuel consumption not good. To overcome this disadvantage, torque converter has lock up clutch which is connecting engine and transmission directly to improve the fuel consumption. However, it is limited to only small area due to the internal combustion engine characteristics. Nowadays, to increase the combustion efficiency and reduce the weight of vehicle, the internal combustion engine is composed of direct injection, variable compression ratio, variable engine displacement, cylinder deactivation, Homogeneous charge compression ignition, turbo charger engine and high pressure fuel injection. Therefore, expansion of direct connection area is indispensable and we need new advanced damper system. Current research presents the optimized damper type and a characteristic through the analysis of influences based on design variables of torque converter, and also provides analytical method of vehicle with commercial software, AMESim. Furthermore, it provides process and design standards to select target characteristics of torsional damper system and introduces the new advanced damper system based on current research.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 진동계 시뮬레이션
3. 토크 컨버터 댐퍼 시스템 설계
4. 차량 연비 시뮬레이션
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001771239