메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
성민경 (Myongji University) 김지현 (Myongji University)
저널정보
가정과삶의질학회 가정과삶의질연구 가정과삶의질연구 제39권 제2호(통권 제162호)
발행연도
2021.6
수록면
121 - 140 (20page)
DOI
10.7466/JFBL.2021.39.2.121

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This research focuses on developing a scale to measure the parent-child play interaction that supports the development of infants and young children based on the categorized factors of the specific developments of children. The subfactors were determined based on the references of child development which consists of six categories of child development: physical development, emotional development, social development, cognitive development, language development, and creativity development. In addition, we analyzed the relative research on supportive interactions between parents and children and other parent-child interaction scales to generate the items of the scale. Based on the initial 60 items. a 26-item, 5-factor scale was developed by exploratory factor analysis with the questionnaires from 430 mothers of 0-6-year-old children. Lastly, confirmatory factor analysis and Pearson correlation analysis were performed and Cronbach’s α was calculated to validate the scale. In conclusion, the scale to measure the parent-child play interaction that supports the development of infants and young children included 26 items and five factors The five factors included, “creativity development”, “social and emotional development”, “cognitive development”, “language development” and “physical development”.

목차

Abstract
I. 서론
Ⅱ. 연구 문제
Ⅲ. 결과 및 해석
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (69)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0